Informujemy, że od 01 września 2024 r. pracownicy Urzędu Gminy Jaworze rozpoczną kontrole nieruchomości, których właściciele zadeklarowali kompostowanie odpadów zielonych. Kontrole odbywać się będą w godzinach pracy Urzędu. Kontrole będą przeprowadzane przez pracowników Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej za okazaniem legitymacji służbowej.
Weryfikacji poddane będzie faktyczne posiadanie kompostownika i kompostowania w nim odpadów. W trakcie kontroli wykonana zostanie dokumentacja fotograficzna. Właściciel nieruchomości po przeprowadzonej kontroli otrzyma protokół.
Właścicielowi nieruchomości, który korzysta ze zwolnienia z tytułu kompostowania odpadów ulegających biodegradacji (odpady zielone) a:
- nie posiada kompostownika przydomowego, lub
- uniemożliwia upoważnionej przez Wójta osobie dokonanie oględzin nieruchomości,
wydana zostanie decyzja o utracie prawa do zwolnienia z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, od pierwszego dnia miesiąca, w którym stwierdzono wystąpienie co najmniej jednej z powyższych przesłanek.
Konsekwencją wydania powyższej decyzji jest poza utratą prawa do ulgi, także możliwość ponownego ubiegania się o nią dopiero po upływie 6 miesięcy od dnia, w którym decyzja stała się ostateczna.