22 kwietnia 2023 r. uruchomiony został kolejny nabór w ramach Programu "Mój Prąd". Program skierowany jest do Prosumentów, którzy na dzień składania wniosku posiadają przyłączoną mikroinstalację fotowoltaiczną o mocy od 2 kWh do 10 kWh i rozliczają się za wyprodukowaną energię elektryczną w systemie net – billing.
Kto może skorzystać z dotacji?
Z dofinansowania mogą skorzystać trzy grupy beneficjentów:
- Grantobiorcy (Wnioskodawcy) rozliczający się z wyprodukowanej energii elektrycznej w systemie net-billing, którzy nie skorzystali dotychczas z dofinansowania do mikroinstalacji fotowoltaicznej,
- Grantobiorcy (Wnioskodawcy) rozliczający się z wyprodukowanej energii elektrycznej w systemie opustów tzw. net-metering, którzy nie skorzystali dotychczas z dofinansowania do mikroinstalacji fotowoltaicznej, pod warunkiem przejścia na system rozliczania wyprodukowanej energii elektrycznej tzw. net-billing,
- Grantobiorcy (Wnioskodawcy) rozliczający się z wyprodukowanej energii elektrycznej w systemie opustów tzw. net-metering, którzy skorzystali z dofinansowania do mikroinstalacji fotowoltaicznej m.in. z programu "Mój Prąd", pod warunkiem, że:
- mikroinstalacja fotowoltaiczna, na którą otrzymano już dofinansowanie została przyłączona i zapłacona w okresie kwalifikowalności kosztów, czyli od 01.02.2020 r.;
- zmieniono system rozliczania wyprodukowanej energii elektrycznej na tzw. net-billing – obowiązujący od dnia 01.04.2022 r., zgodnie z ustawą z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o odnawialnych źródłach energii;
- do dofinansowania zostanie zgłoszone dodatkowe urządzenie z zakresu urządzeń wskazanych w programie "Mój Prąd".
Okres kwalifikowalności kosztów: od 1.02.2020.
Na co można dostać dofinansowanie i w jakiej wysokości?
Wysokość dofinansowania (do 50% kosztów kwalifikowanych nie więcej niż):
- Mikroinstalacja fotowoltaiczna: 6 000,00 zł (tylko grupa 1 i 2 Wnioskodawców);
- Mikroinstalacja fotowoltaiczna + urządzenie dodatkowe:
a) 7 000,00 zł (grupa 1 i 2 Wnioskodawców);
b) 3 000,00 zł (grupa 3 Wnioskodawców). - Urządzenia dodatkowe:
- Magazyn ciepła/urządzenie grzewcze:
- Magazyn ciepła: 5 000,00 zł (np. zbiornik cwu z grzałką elektryczną, bufor ciepła)
- Gruntowe pompy ciepła - pompy ciepła grunt/woda, woda/woda: 28 500,00 zł;
- Pompa ciepła powietrze/woda o podwyższonej klasie efektywności energetycznej: 19 400,00 zł;
- Pompa ciepła powietrze/woda: 12 600,00 zł;
- Pompy ciepła typu powietrze/powietrze: 4 400,00 zł
- Magazyn energii elektrycznej: 16 000,00 zł
- System zarządzania energią HEMS/EMS: 3 000,00 zł
- Kolektory słoneczne c. w. u.: 3 500,00 zł
- Magazyn ciepła/urządzenie grzewcze:
Do kiedy trwa nabór?
Nabór wniosków trwa do 22.12.2023 lub do wyczerpania środków.
Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie: mojprad.gov.pl.
- Ekodoradca Joanna Barut
- jbarut@aglomeracjabeskidzka.eu
- 535-880-499