01 czerwca 2021
Wójt Gminy Jaworze ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze: PODINSPEKTORA/INSPEKTORA w Wydziale Organizacyjnym i Zarządzania Kryzysowego do spraw związanych m.in. z obsługą dziennika podawczego, przyjmowaniem wniosków dotyczących wpisów do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, prowadzeniem spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na detaliczną sprzedaż napojów alkoholowych, przygotowywaniem, opracowywaniem i wdrażaniem programów polityki zdrowotnej. Termin składania ofert upływa 18 czerwca br. Szczegóły znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej: Nabór na stanowisko PODINSPEKTORA/INSPEKTORA w Wydziale Organizacyjnym i Zarządzania Kryzysowego Tło zdjęcie utworzone przez d3images – pl.freepik.com
Czytaj więcej
18 maja 2021
Informujemy, że w latach 2022-2024 planowana jest realizacja Programu ograniczenia niskiej emisji na terenie Gminy Jaworze na lata 2022-2024. Program realizowany będzie w III etapach (etap I – 2022 r., etap II – 2023 r., etap III – 2024 r.). Planowane założenia programu:1. Wymiana 100 szt. (etap I – 2022 r. – 40 szt., etap II – 2023 r. – 30 szt., etap III – 2024 r. – 30 szt.) starych niskosprawnych kotłów na paliwo stałe (węgiel, drewno) w budynkach mieszkalnych, na kotły gazowe lub kotły węglowe retortowe bądź tłokowe (z podajnikiem) 5 klasy, posiadające certyfikat energetyczno-emisyjny wydany przez akredytowane laboratorium. 2. W pierwszej kolejności dotacje będą udzielane do wymiany niskosprawnych kotłów zasypowych bez podajnika na paliwo stałe (węgiel, drewno) oraz określonych w uchwale nr V/36/1/2017 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 7 kwietnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa śląskiego ograniczeń w zakresie eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw (uchwale antysmogowej) tj. eksploatowanych powyżej 10 lat lub nieposiadających tabliczki znamionowej. Zgodnie z „uchwałą antysmogową” kotły takie powinny być wymienione do 1 stycznia 2022 r.
Czytaj więcej
12 stycznia 2021
Terminy wymiany starych pieców węglowych. Przypominamy o obowiązku wymiany źródeł ciepła z przestarzałych „nieekologicznych kopciuchów” na spełniające standard emisyjny zgodny z 5 klasą pod względem emisji zanieczyszczeń tj. normy PN-EN 303-5:2012. Obowiązek ten wynika z uchwały nr V/36/1/2017 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 7 kwietnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa śląskiego ograniczeń w zakresie eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw. Najbliższy termin wynikający z uchwały, który nakłada na właścicieli budynków obowiązek wymiany źródeł ciepła to koniec roku 2021 i dotyczy tych pieców, które są eksploatowane dłużej niż 10 lat od daty ich produkcji lub gdy nie posiadają tabliczki znamionowej. Warto zaplanować budżet domowy na 2021 r. w ten sposób, aby znalazły się fundusze na wymianę źródła ciepła, można skorzystać również ze środków programu „Czyste powietrze” Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach, umożliwiającej dofinansowanie między innymi na wymianę pieca. Szczegóły programu pod linkiem: https://www.wfosigw.katowice.pl/oferta-dla-osob-fizycznych/program-czyste-powietrze.html, Dodatkowo przypominamy o innych obowiązkach wynikających z uchwały,a dotyczących zakazu spalania niektórych paliw w kotłach centralnego ogrzewania, są to: węgiel brunatny oraz paliwa stałe produkowane z wykorzystaniem tego węgla, muły i flotokoncentraty węglowe oraz mieszanki produkowane z ich wykorzystaniem, paliwa, w których udział masowy węgla kamiennego o uziarnieniu poniżej 3 mm wynosi więcej niż 15 %, biomasa stała, której wilgotność w stanie roboczym przekracza 20 %. Pełna treść uchwały sejmiku dostępna pod linkiem: Treść uchwały na stronie powietrze.slaskie.pl
Czytaj więcej
31 grudnia 2020
Od 1 stycznia 2021 r. zmianie uległy stawki opłat za odpady komunalne oraz deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi Nowe stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi wynoszą: 30,00 zł/ mieszkańca/miesiąc – selektywna zbiórka odpadów 90,00 zł/mieszkańca/miesiąc – opłata podwyższona w przypadku nie wypełniania obowiązku selektywnego zbierania odpadów Uwaga! W związku ze zmianą stawki opłaty nie ma obowiązku składania nowej deklaracji przez właściciela nieruchomości. Urząd Gminy Jaworze dostarczy właścicielom nieruchomości zawiadomienia o wysokości nowej, należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wyliczonej, jako iloczyn nowej stawki opłaty i danych podanych w deklaracji. Opłatę podaną w zawiadomieniu należy wnosić w 2021 roku bez wezwania w terminach płatności tj.: do dnia 15 lutego, do dnia 15 kwietnia, do dnia 15 czerwca, do dnia 16 sierpnia, do dnia 15 października, do dnia 15 grudnia. Należy również pamiętać, że w sytuacji gdy na nieruchomości zmienia się składnik mający wpływ na wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (zmiana ilości osób), właściciel nieruchomości winien w ciągu 14 dni od daty zaistnienia zmiany złożyć nową deklarację uwzględniającą zaistniałe zmiany. Dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie: 33 828 66 45, 33 828 66 46, 33 828 6640 lub mailowo: dsekula@jaworze.pl mbednarek@jaworze.pl w godzinach pracy urzędu.
Czytaj więcej
18 grudnia 2020
Od 1 stycznia 2021 roku ulega zmianie system odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, na terenie których powstają odpady komunalne. Nieruchomości z wyjątkiem nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe, i inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe zostają wyłączone z gminnego systemu odbierania odpadów komunalnych. Z dniem 1 stycznia 2021 roku, złożona deklaracja dla nieruchomości niezamieszkałych (np. przedsiębiorstw, instytucji, sklepów, hoteli, szkół, przedszkoli) przestaje obowiązywać z mocy prawa. Od tego dnia odpady komunalne z terenu tych nieruchomości nie będą odbierane przez Wykonawcę wyłonionego w przetargu przez Gminę Jaworze. Wyłączenie właścicieli nieruchomości niezamieszkałych z jednolitego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi skutkuje koniecznością zawarcia przez te podmioty indywidualnej umowy z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych, wpisanym do Rejestru Działalności Regulowanej prowadzonego przezWójta Gminy Jaworze. Lista podmiotów wpisanych do Rejestru Działalności Regulowanej znajduje się na stronie internetowej: https://jaworze.bip.info.pl/ Zobacz Rejestr Działalności Regulowanej Obowiązek zawarcia umowy dotyczy wszystkich przedsiębiorców, instytucji kultury, oświaty, zdrowia, cmentarzy, obiektów sakralnych, a także tych części nieruchomości, które funkcjonują jako nieruchomości niezamieszkałe. O zawarciu umowy na odbiór odpadów komunalnych właściciele nieruchomości należy poinformować Wójta Gminy Jaworze, który na podstawie art. 6 ust 5a ustawy kontroluje posiadanie umów i dowodów uiszczania opłat za usługi prowadzi rejestr tych umów. Mając na uwadze powyższe, prosimy o przesłanie do urzędu na adres 43-384 Jaworze, ul. Zdrojowa 82 lub sekretariat@jaworze.pl do dnia 31.01.2021 r. kopii zawartej umowy na odbiór odpadów komunalnych obowiązującejod dnia 1 stycznia 2021 roku, w grudniu każdego roku dowodów uiszczania opłat za te usługi. Powyższe zmiany są konsekwencją wprowadzonej nowelizacji ustawy z dnia 1 września 1996 rokuo utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz.U. 2020 poz. 1439) oraz podjętejw dniu 29 października 2020 r. przez Radę Gminy Jaworze uchwały nr XXI/208/2020 w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Właściciel nieruchomości niezamieszkałej nadal jest zobowiązany przestrzegać zasad określonychw obowiązujących przepisach prawa w tym prawa miejscowego w zakresie postępowania z odpadami komunalnymi powstającymi na terenie jego nieruchomości.
Czytaj więcej